Sarah Louise Bryan, 27, yang merupakan ibu kepada dua orang anak lelaki mendapat idea untuk mereka pakaian wanita itu secara tiba-tiba pada suatu malam ketika dia hampir terlena.
Menurut laporan Mail Online, untuk menyiapkan pakaian itu, wanita tersebut mengambil masa selama enam jam sehari selama sebulan membabitkan 145 bungkusan Skittles yang dilekatkan menggunakan 90 tiub gam.

Bakat Bryan itu dihidu oleh syarikat Ripleys setelah wanita tersebut memuat naik gambar pakaian berkenaan yang disifatkan ‘amat mengagumkan’ dalam media sosial yang kemudian menjadi viral.
Syarikat tersebut yang kagum dengan rekaan Bryan telah meminta dia mereka cipta koleksi pakaian dan beg menggunakan jenama namanya sendiri, Sarah Louise Bryan.

Fesyen rekaannya mendapat sambutan hebat daripada selebriti se­perti artis Big Brother, Chloe Jasmine yang dilihat memakai beg ta­ngan rekaannya.

Menurut Bryan, sejak pakai­an Skittles menjadi viral, dia telah dijemput menghadiri pelbagai majlis dan pertunjukan fesyen.

Tahun lalu, wanita itu terpaksa hidup merempat tanpa wang bersama-sama anaknya dan hanya mengharap ihsan dengan me­numpang di rumah kawannya.

Kini Bryan mampu menyewa rumah yang cantik dan membeli sebuah kereta sport.