Headlines News :
Home » , » Pemergian 'Sang Murabbi' undang kesedihan ummah

Pemergian 'Sang Murabbi' undang kesedihan ummah

Written By zabidi on Tuesday 20 September 2016 | September 20, 2016

Oleh USTAZ MOHAMMAD IBRAHIM 

TANGGAL 16 September, tatkala seluruh Malaysia meraikan Ulang Tahun Hari Malaysia, negara dikejutkan dengan pemergian insan yang digelar sebagai 'Murabbi Ummah' dan 'Mutiara Ummah', Tuan Guru Datuk Dr Haron Din Al-Hafiz.

Pemergian insan hebat ini disambut dengan tangisan oleh seluruh pejuang Islam di bumi Malaysia dan mereka yang cukup mengenali keperibadian dan ketokohan Almarhum Tuan Guru Dr Haron Din.

Tautan Rahmat melahirkan ucapan takziah kepada keluarga Almarhum khususnya kepada isteri dan anak-anak almarhum yang sesungguhnya sedang bersedih dengan kehilangan insan yang juga menjadi 'bapa ummah' ini.

Tautan Rahmat merasai kehilangan ini, apatah lagi Almarhum Tuan Guru Dr Haron Din adalah insan yang pertama merestui dan merasmikan pertubuhan ini pada September 2014 di Surau An Nur, Bandar Baharu Bangi.

Dua tahun lalu, Tautan Rahmat secara rasminya bergelar pertubuhan dan melalui tangan insan yang bergelar Murabbi Ummah itulah Tautan Rahmat mencipa rentak meredah onak badai melayarkan perjuangan membawa sinar dakwah di muka bumi Malaysia.

Sesungguhnya kami warga Tautan Rahmat akan terus merindui dirimu wahai Murabbi Ummah. Bersemadilah dirimu wahai mutiara ummah, kami akan meneruskan gemilang jalan dakwahmu yang dibina sekian lama. Alfaatihah.
Share this post :

+ comments + 1 comments

21 September 2016 at 13:46

hanya Allah yg maha mengetahui.....

Post a Comment

 
Programmer : Creating Website
Webmaster ZABIDI MORAD
Copyright © 2014. Berani Kerana Benar - All Rights Reserved

PANDANGAN DALAM LAMAN INI TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER