Headlines News :
Home » » Khabib mahu jadi petani, tak minat bertarung lagi

Khabib mahu jadi petani, tak minat bertarung lagi

Written By zabidi on Sunday 22 November 2020 | November 22, 2020

 


LONDON: Khabib Nurmagomedov tidak berminat untuk kembali ke UFC dan mengakui sudah merancang menjadi petani serta belajar.

Ia sekali gus menafikan dakwaan Presiden UFC, Dana White yang menganggap juara lightweight itu bakal kembali untuk satu pertarungan terakhir dan berusaha melebarkan rekod 30-0.

"Anda boleh bertarung hingga usia 40 tahun, tapi ia perlukan matlamat. Saya mempunyai matlamat untuk berada di puncak dan saya sampai di sana," kata Khabib.

"Saya tidak lagi berminat untuk bersaing. Tahun depan saya akan tamatkan pengajian. Saya ingin (membuat) tesis, melanjutkan kursus master, menumpukan lebih banyak masa untuk belajar.

"Saya membela biri-biri, saya cenderung membangunkan ladang. Saya ingin terus mengembangkan bidang ini. Saya juga mempunyai lembu.

"Saya ingin mengambil bahagian di tempat yang boleh membawa faedah. Tidak semestinya dalam politik.

"Ketika ini saya dapat memberi faedah tanpa menjadi ahli politik, dan ia sudah cukup bagi saya."

Khabib membuat kejutan apabila mengumumkan untuk menggantung sarung tangan selepas menewaskan Justin Gaethje, 31, di UFC 254.

Ia pertarungan pertama sejak kehilangan ayahnya, Abdulmanap, yang meninggal dunia pada usia 57 tahun pada Julai lalu selepas dijangkiti COVID-19. - AGENSI

Share this post :

Post a Comment

 
Programmer : Creating Website
Webmaster ZABIDI MORAD
Copyright © 2014. Berani Kerana Benar - All Rights Reserved

PANDANGAN DALAM LAMAN INI TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER