Headlines News :
Home » » Buku Woodward terjual 1.1 juta naskhah minggu pertama

Buku Woodward terjual 1.1 juta naskhah minggu pertama

Written By zabidi on Wednesday 19 September 2018 | September 19, 2018

NEW YORK: Buku tulisan wartawan penyiasatan Bob Woodward “Fear: Trump in the White House” menjadi buku terlaris dijual apabila mencecah 1.1 juta naskhah hanya pada minggu pertama ia diedarkan.

Ia juga menjadi buku paling laris pernah dijual dalam sejarah penerbit buku Simon and Schuster, kata penerbit itu semalam.

Buku yang mendedahkan mengenai maklumat dalaman dan cara pentadbiran Presiden Donald Trump beroperasi terjual sebanyak 900,000 pada 11 September lalu, hari pertama ia dilancarkan, termasuk versi cetak, audio dan digital, kata syarikat itu.

“Hanya satu perkataan yang dapat menggambarkan sambutan terhadap ‘Fear’ dan ia adalah mengagumkan,” kata presiden syarikat itu, Jonathan Karp, 94.

“Apa yang lebih menggembirakan adalah penghargaan pembaca dan pengulas terhadap integriti dan kepentingan Bob Woodward.”

Pencapaian buku itu mengatasi “Fire and Fury” oleh Michael Wolff, juga mengenai pentadbiran Trump, yang terjual lebih dari satu juta naskhah pada minggu pertama ia diedarkan Januari lalu.

Nukilan Wolff itu diikuti oleh buku tulisan bekas ketua FBI, James Comey, “A Higher Loyalty” dan “Unhinged” oleh bekas penasihat Trump, Omarosa Manigault Newman.

Trump cuba menafikan beberapa dakwaan Woodward, yang terkenal dengan liputan skandal Watergate dan peranan yang dimainkannya dalam peletakan jawatan Presiden Richard Nixon pada tahun 1974.

Beliau menggelar buku itu sebagai satu ‘jenaka’, ‘penipuan’ dan satu lagi siri serangan terhadapnya. - AFP
Share this post :

Post a Comment

 
Programmer : Creating Website
Webmaster ZABIDI MORAD
Copyright © 2014. Berani Kerana Benar - All Rights Reserved

PANDANGAN DALAM LAMAN INI TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER