Headlines News :
Home » » Damai diulit suasana semula jadi

Damai diulit suasana semula jadi

Written By zabidi on Thursday 10 August 2017 | August 10, 2017

Terletak berhampiran Banjaran Titiwangsa dan berada di pinggir hutan dengan panorama alam semula jadi mampu memukau setiap pengunjung yang bertandang ke Sri Damai Resort, Hulu Selangor.

Resort berkonsepkan suasana kampung masih kekal nyaman dan dingin ini pastinya menjadi pilihan pengunjung yang inginkan ketenangan jauh dari hiruk-pikuk kota.

Lokasi yang hanya mengambil masa 45 minit dari Kuala Lumpur dan enam kilometer dari Plaza Tol Tanjung Malim atau sekitar 10 minit dari Stesen Komuter Tanjung Malim serta 20 minit dari Stesen Komuter Kuala Kubu Bharu.

Sri Damai Resort menawarkan harga yang cukup berpatutan untuk semua 24 jenis chalet yang disediakan.

Pengurusnya Datuk Ruslee Hashim berkata, Sri Damai Resort menampilkan keunikan tersendiri apabila pengunjung boleh melihat dari dekat haiwan ternakan seperti rusa, kambing, burung merak dan ayam hutan berkeliaran di kawasan resort.

Selain beberapa kolam ikan dipenuhi pelbagai spesies ikan air tawar yang boleh dipancing dan kepelbagaian tanaman herba.

“Pengunjung yang bercadang menganjurkan hari keluarga, resepsi perkahwinan, mesyuarat, kursus, kem motivasi dan aneka aktiviti lain di sinilah tempatnya kerana pelbagai kemudahan disediakan seperti tapak sukaneka, perkhemahan, memanah, dewan besar, bilik mesyuarat, surau dan kafe.

“Penggemar sukan lasak juga boleh melakukan aktiviti ‘jungle tracking’, ‘treasure hunt’, menyusuri sungai dan berbasikal,” katanya.

Menurut Ruslee, kelebihan yang ada di Sri Damai Resort turut menjadikannya sebagai lokasi pembikinan beberapa drama.
Share this post :

Post a Comment

 
Programmer : Creating Website
Webmaster ZABIDI MORAD
Copyright © 2014. Berani Kerana Benar - All Rights Reserved

PANDANGAN DALAM LAMAN INI TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER