Headlines News :
Home » » Guna dron hantar dadah dalam penjara

Guna dron hantar dadah dalam penjara

Written By zabidi on Tuesday 23 August 2016 | August 23, 2016

London: Ketika Amazon dan kerajaan Britain berusaha mencari cara untuk menggunakan dron bagi menghantar bungkusan kepada pelanggan, penjenayah sudahpun menggunakan teknologi itu untuk menghantar dadah kepada rakan mereka di dalam penjara.

Polis semalam berkata, mereka menemui dua dron membawa telefon bimbit dan dadah berhampiran penjara Pentonville, London.

Seorang lelaki berkelakuan ganjil dilihat awal Sabtu lalu berhampiran penjara itu. Apabila didekati, dia melarikan diri, tetapi tertinggal dua beg mengandungi dadah dan telefon bimbit.

Keesokannya, polis menemui dron yang terhempas selepas dikesan terbang di penjara berkenaan. Mereka kemudian dimaklumkan mengenai sebuah dron yang terbang rendah menuju ke penjara itu.

Pesawat tanpa pemandu itu dijatuhkan oleh polis. Sejumlah besar dadah dan dua telefon bimbit ditemui bersama-sama dron berkenaan.

Media Britain sebelum ini melaporkan, terdapat lebih 30 kejadian dron digunakan di dalam atau sekitar penjara dan bahan seperti dadah dan telefon bimbit ditemui bersamanya. - Agensi
Share this post :

Post a Comment

 
Programmer : Creating Website
Webmaster ZABIDI MORAD
Copyright © 2014. Berani Kerana Benar - All Rights Reserved

PANDANGAN DALAM LAMAN INI TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER