Headlines News :
Home » » Gear 2, Gear Fit trend jam pintar

Gear 2, Gear Fit trend jam pintar

Written By zabidi on Friday 9 May 2014 | May 09, 2014

BUKAN sahaja dikenali sebagai pengeluar peranti telefon pintar, tablet ataupun phablet, Samsung
juga pantas mengorak langkah dalam memperkenalkan gajet terbaharu miliknya iaitu Galaxy Gear 2 dan Gear Fit.

Menariknya, peranti keluaran terbaharu syarikat dari Korea yang boleh didapati di pasaran Malaysia mulai 11 April lalu itu adalah akses atau sokongan kepada 13 rangkaian telefon pintar Samsung Galaxy yang lain dengan kebolehan merakam gambar pada resolusi 2MP dan video HD 720p.

Malah, Gear 2 berkeupayaan menjawab panggilan telefon dan bercakap secara terus dengan menggunakan teknologi 'infrared' untuk kawalan jauh.

Jika dibandingkan dengan versi lama, Gear 2 mampu memainkan muzik sendiri tanpa sambungan kepada peranti lain dengan memori dalaman sebanyak 4GB.

Selain itu, tali Gear 2 juga boleh ditukar atau diubah suai bagi dipadankan dengan pelbagai fesyen yang ditampilkan pemakainya memandangkan akses kamera dan mikrofon telah dipindahkan ke badan peranti itu sendiri.

Bukan itu sahaja, jangka hayat bateri Gear 2 turut dipertingkatkan untuk bertahan selama tiga hari bagi penggunaan biasa dan enam hari penggunaan minimum.

Bagi mereka yang memakai untuk tujuan kesihatan seperti berjoging, peranti ini turut dilengkapi dengan sensor pengesan degupan jantung dan mengira setiap langkah ketika bersenam.

Sementara itu, Gear Fit pula menjadi peranti boleh pakai pertama dengan skrin lengkung yang menjadikannya lebih selesa dipakai di tangan.

Sama seperti Gear 2, talinya juga boleh ditukar untuk tujuan kesesuaian gaya dan fesyen si pemakainya.

Bertepatan dengan objektif pembinaannya sebagai peranti kesihatan, Gear Fit dilengkapi sensor pedometer dan degupan jantung dengan kuasa baterinya mampu bertahan sehingga empat hari.

Harga kedua-dua peranti yang kalis air dan debu itu adalah berpatutan sejajar dengan teknologi yang dimilikinya iaitu RM899 dan RM599. - DHIYA'ZULHILMI DAUD

Share this post :

Post a Comment

 
Programmer : Creating Website
Webmaster ZABIDI MORAD
Copyright © 2014. Berani Kerana Benar - All Rights Reserved

PANDANGAN DALAM LAMAN INI TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER